Laagdrempelig contact met een specialist
- Via Hikos schakelt u op laagdrempelige wijze met een medisch specialist
- Dankzij het sparren gaat u beter voorbereid naar de volgende afspraak met uw eigen (huis)arts
- U voelt zich zekerder, houdt de regie en kunt beter mee beslissen over medische keuzes
Een afspraak in 3 stappen
1. Afspraak plannen en betalen
Met de eenvoudige afspraakplanner kiest u tijd en datum en plant u een digitaal consult. Hierna kunt u eenvoudig en veilig via iDeal betalen. Twijfelt u welke specialist u wilt spreken? Neem contact met ons op, wij helpen u graag.
2. Digitale vragenlijst invullen
U ontvangt een bevestigingsmail met daarbij een vragenlijst. De vragen zijn gericht op uw medische situatie. Het invullen helpt u bij de voorbereiding op het gesprek en om voor u zelf duidelijk te krijgen wat u precies wilt weten. Daarnaast voorziet u de medisch specialist van achtergrondinformatie, zodat u het maximale uit het gesprek kunt halen.
3. Beeldbellen of telefonisch contact
U wordt uitgenodigd voor een afspraak via beeldbellen. Mocht u liever gebeld worden zonder beeld, laat het ons dan weten. De medisch specialist belt u dan met een anoniem nummer. Zorg dat u op een rustige plek zit waar u niet gestoord wordt. Houd pen en papier bij de hand, zodat u aantekeningen kunt maken. Het gesprek zal maximaal 20 minuten duren.
Speciaal voor ouders: Zorgen om Kind
Patiënten met niet-acute problemen kunnen vanwege de coronacrisis minder makkelijk bij een zorgverlener terecht. Bovendien worden bestaande wachtlijsten steeds langer. Als het om uw kind gaat wilt u echter vandaag nog sparren met een specialist. Wij brengen u in contact met professionele kinderspecialisten die nu tijd voor u maken.