Hikos als uw medisch kompas
Als HR-professional kent u de uitdagingen van ziekteverzuim en de impact ervan op uw organisatie: verlies van productiviteit, hoge kosten, impact op de teamdynamiek en een verhoogde werklast. Uit onderzoek blijkt dat 20% van het totale aantal ziekmeldingen lichamelijke gezondheidsklachten betreft. Mensen maken zich zorgen, zodra zij klachten krijgen. Ze hebben vragen over hun diagnose of behandelopties en staan vaak voor een medische beslissing. Ze kunnen hierbij de hulp gebruiken van een onafhankelijke arts.
En u kunt uw medewerkers een gesprek met deze onafhankelijk arts bieden zonder extra kosten.
Digitaal overleg met een medisch specialist of huisarts: een Hikos® consult
Tijdens een digitale afspraak (beeldbellen) van 20 minuten kan de medewerker alle vragen doornemen met de juiste specialist. Zo gaat diegene beter voorbereid naar de volgende afspraak met de eigen behandelend arts of huisarts. Uw medewerker voelt zich zekerder, heeft meer regie en kan beter mee beslissen over medische keuzes.
Op onze pagina over Vergoedingen kunt u zien via welke zorgverzekeraars de afspraak vergoed wordt en hoe medewerkers zich kunnen aanmelden.
Typisch Hikos
Altijd bereikbaar en flexibel
Wij zijn goed bereikbaar per telefoon en per mail. De intake vindt plaats < 24 uur na de aanmelding. De afspraak met de arts vindt gemiddeld binnen 10 kalenderdagen plaats. De afspraak wordt in overleg met de medewerker ingepland. Dat kan ook in het weekend of in de avonduren zijn.
Onafhankelijk advies op maat & persoonlijke aandacht
De medewerker spreekt díe specialist met expertise op het gebied van de hulpvraag. Het gesprek vindt plaats via videobellen. De specialist gaat in op de vragen van de medewerker en denkt met de medewerker mee. Het gesprek is dus echt op maat en met persoonlijke aandacht. Wij bieden geen andere diensten aan dan de Hikos consulten en zijn dus geheel onafhankelijk.
Patient empowerment
Onze primaire missie is het versterken van mensen met medische hulpvragen.
Voordelen voor uw bedrijf
Goed geïnformeerde medewerkers na een gesprek met een specialist over hun lichamelijke gezondheidsproblemen:
- Voelen zich gezien en gehoord
- Verzuimen minder en hebben minder zorgen die hen bezig houd tijdens de dagelijkse werkzaamheden
- Ervaren minder stress
Als werkgever laat u zien:
- Betrokken te zijn (aantrekkelijk werkgeverschap)
- Innovatief te zijn: door een digitale dienst laat u zien vooruitstrevend te zijn en open te staan voor moderne oplossingen.
Geen implementatie nodig
- Onze dienst valt binnen het aanvullende pakket van het Zilveren Kruis en haar labels, ONVZ en Anderzorg. De dienst wordt dan ook volledig vergoed voor (veel van) uw medewerkers. Hier zitten voor uw bedrijf of de medewerker geen extra kosten aan verbonden.
- De dienst is volledig digitaal.
- Het gesprek met de specialist duurt 20 minuten en kan evt. ook in de avonduren of weekenden.
- Er is geen implementatie nodig.
- Breng het onder de aandacht van uw medewerkers en verwijs ze naar de pagina met de vergoedingen. Zij kunnen hier vinden hoe zij zich voor Hikos kunnen aanmelden.
Wilt u ons helpen bij het onder de aandacht brengen van uw medewerkers?
Via uw nieuwsbrief
Wilt u ons vermelden in een bericht in uw nieuwsbrief? Zo worden medewerkers op Hikos gewezen en kunnen zij contact met ons zoeken, zodra zij hulp nodig hebben.
Door het geven van een webinar of lezing
Wij lichten graag toe waarom patient empowerment zo belangrijk is voor zowel voor uw medewerker, als voor uw bedrijf en de maatschappij. Dit kunnen wij doen tijdens een online webinar of fysieke lezing.
Met een artikel in een vakblad
Wij helpen graag bij een artikel in een vakblad of ander vak gerelateerd tijdschrift. Zo zijn wij graag bereid om in gesprek te gaan (interview) om toe te lichten waarom patient empowerment belangrijk is, hoe wij daar bij kunnen helpen en hoe we naar de toekomst van de gezondheidszorg kijken. Daarnaast kunnen wij ook zelf een artikel schrijven voor een vakblad of ander vak gerelateerd tijdschrift.
Hartritmestoornissen
Een 52-jarige medewerker kampt sinds enkele maanden met hartritmestoornissen. In eerste instantie zijn er medicijnen voorgeschreven, echter zonder voldoende resultaat. Er is een cardioversie (shock) voorgesteld. Voor de medewerker een nieuwe, spannende ervaring. Is dit de enige behandelmogelijkheid? Zullen mijn klachten nadien echt verdwenen zijn? Wat zijn de voor- en nadelen van deze behandeling? Wat als het niet goed gaat? Hij heeft hierover overleg met een onafhankelijke cardioloog, die de tijd neemt om alles goed uit te leggen en het gesprek aangaat met de medewerker.
“Voelde me eindelijk gehoord. De overall dienstverlening erom heen was bijzonder plezierig en vertrouwenwekkend.”
Buikpijn
Een 34-jarige medewerker is ziek vanwege buikpijn. De huisarts vermoed coeliakie, waarvoor een verwijzing volgt naar de MDL-arts. Er blijkt 4 maanden wachttijd. De zorgverzekeraar verwijst de medewerker naar Hikos. Onze MDL-arts geeft de huisarts tips over de te nemen (diagnostische) stappen en geeft de medewerker uitleg over coeliakie, adviseert om een dagboek bij te houden zodat ze het 1e gesprek bij de MDL arts goed voorbereid kan verschijnen en geeft leefstijladviezen om direct mee te kunnen starten en de klachten te verminderen.
“Had ik maar eerder geweten dat Hikos bestond.”
Hikos is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd
Wij vinden de beveiliging van uw gegevens belangrijk. Daarom voldoen wij aan de strenge eisen van de NEN7510 en ISO27001. Meer informatie?
Meer informatie?
Ben je als HR professional geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? We gaan graag in gesprek.