Heeft u een vraag?
Vragen aan een kaakchirurg - Hikos

Laagdrempelig contact met een kaakchirurg

  • Via Hikos schakelt u op laagdrempelige wijze met een kaakchirurg
  • Dankzij het sparren gaat u beter voorbereid naar de volgende afspraak met uw eigen tandarts of kaakchirurg
  • U voelt zich zekerder, houdt de regie en kunt beter mee beslissen over medische keuzes
Hikos doctors background

Lachende vrouw

Medisch advies op maat

U heeft een tandheelkundig probleem en bent bij een tandarts geweest. Hij of zij heeft u een behandelvoorstel gedaan maar u twijfelt. U heeft namelijk vaak een keuze.

Om als volwaardige gesprekspartner aan tafel te zitten, moet u goed geïnformeerd zijn. De informatie die online te vinden is, is alleen nooit ‘op maat’. Bovendien is er in de spreekkamer zelf vaak weinig tijd. In heel veel gevallen zijn er meerdere behandelopties, maar lukt het niet om al die opties tijdens één consult volledig toe te lichten. Op zo’n moment heeft u vragen over het proces en over de keuzes die gemaakt moeten worden. Vragen die niet altijd kunnen wachten.

Op deze momenten neemt de kaakchirurg van Hikos juist de tijd voor u.

Maak een afspraak

Voor tandartsen

Met welke vragen kunt u terecht?

Een kaakchirurg behandelt afwijkingen in en rondom de mond, het aangezicht en de hals. Een kaakchirurg verwijdert bijvoorbeeld (verstand)kiezen, behandelt ontstekingen maar ook slijmvliesafwijkingen of ziekten in en rond de mond en behandelt kaakgewrichtsafwijkingen.

U kunt bij de kaakchirurg terecht met vragen over:

  • Afwijkingen in de mond, zoals lichen planus of aften
  • Klachten van het gebit
  • Klachten van het kaakgewricht
  • Wortelpuntontsteking
  • Afwijkingen aan de slijmvliezen of van de lippen
  • Mondbranden
  • (Onbegrepen) aangezichtspijn
  • Als u twijfelt over het wel of niet laten verwijderen van verstandskiezen
  • Implantaten
  • Na complicaties voor extra uitleg door een onafhankelijke kaakchirurg
  • Als u angst heeft voor een tandheelkundige of kaakchirurgische behandeling

Een afspraak in 3 stappen

Flexibel

1. Afspraak plannen en betalen

Met de eenvoudige afspraakplanner kiest u tijd en datum en  plant u een digitaal consult. Hierna kunt u eenvoudig en veilig via iDeal betalen.

Flexibel werken innovatief

2. Digitale vragenlijst invullen

U ontvangt een bevestigingsmail met daarbij een korte vragenlijst. De vragen zijn gericht op uw medische situatie. Het invullen helpt u bij de voorbereiding op het gesprek en om voor u zelf duidelijk te krijgen wat u precies wilt weten. Daarnaast voorziet u de kaakchirurg van achtergrondinformatie, zodat u het maximale uit het gesprek kunt halen.

Het mail contact verloopt via Zivver, om gevoelige informatie, zoals medische gegevens, te beschermen.

Kwaliteit zorg

3. Beeldbellen of telefonisch contact

U wordt uitgenodigd voor een afspraak via beeldbellen. Mocht u liever gebeld worden zonder beeld, laat het ons dan weten. De medisch specialist belt u dan met een anoniem nummer. Zorg dat u op een rustige plek zit waar u niet gestoord wordt. Houd pen en papier bij de hand, zodat u aantekeningen kunt maken. Het gesprek zal maximaal 20 minuten duren.

Het beeldbellen vindt plaats via WeSeeDo, een veilige manier om in de zorg te kunnen beeldbellen.

Reviews

“Dankzij het gesprek met de Hikos arts kon ik een besluit maken waar ik helemaal achter sta”

“Via Hikos heb ik laagdrempelig kunnen sparren over het medisch traject van mijn zoontje”

“Hikos is heel laagdrempelig en professioneel”

“Ik weet nu waar ik naartoe kan met mijn specifieke probleem”

Alexander dummer uh xs fiztk unsplash 675x450

Heeft u vragen?

Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op.