Veelgestelde vragen

Hikos

Zodra iemand een medisch probleem heeft, wordt er vaak in de omgeving gezocht naar mensen die verstand van zaken hebben. Niet iedereen heeft een uitgebreid medisch netwerk. Dat willen wij u graag bieden. Dit voelt als een goed gesprek met een vriend(in) die toevallig ook medisch specialist is en dus weet waar hij of zij het over heeft. Hierdoor willen we bereiken dat patiënten meer eigen regie voelen, betere medische keuzes maken en trouwer zijn aan hun behandeling.

Hikos is altijd bereikbaar, voor iedereen. Bovendien bieden we een flexibele service waarbij u zelf kunt kiezen hoe en op welk moment u een afspraak heeft met een van de Hikos specialisten. Onze artsen geven u een advies op maat, dat precies aansluit bij uw situatie. Mocht u op zoek zijn naar de juiste specialist in het juiste ziekenhuis, dan geven wij u de beste opties. Altijd minimaal twee, zodat de onafhankelijkheid blijft gewaarborgd.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om een second opinion aan te vragen. Hikos is bedoeld om u bijvoorbeeld te coachen tijdens een behandeltraject en werkt ondersteunend. Op termijn gaan we mogelijk wel second opinions aanbieden. Mocht u hier vragen over hebben, neem dan even contact met ons op.

U wordt uitgenodigd voor een afspraak via beeldbellen. Mocht u liever gebeld worden zonder beeld, laat het ons dan weten. De Hikos specialist belt u dan met een anoniem nummer.

Wij zijn op basis van wetgeving verplicht om een dossier bij te houden. Mocht u een volgend gesprek plannen, dan is het bovendien ook goed dat de specialist kan teruglezen wat er in een eerder gesprek is besproken.

Dat er geen lichamelijk onderzoek gedaan kan worden, hoeft geen beperking te zijn. In veel gevallen is er geen lichamelijk onderzoek nodig en kunnen we aan de hand van uw verhaal, de door u ingevulde vragenlijst en eventueel brieven die u van uw behandelend arts heeft al heel goed meedenken.

Een gesprek met de Hikos specialist duurt maximaal 20 minuten.

Als u niet tevreden bent, horen we dat graag van u. We proberen er samen uit te komen. De procedure voor een klacht staat ook verder toegelicht in de Algemene Voorwaarden.

Over de Hikos specialisten

U krijgt de specialist (medisch specialist of kinderfysiotherapeut) aan de telefoon waarmee u een afspraak heeft ingepland. Van alle specialisten houden we bij of zij de juiste registraties hebben.

In sommige gevallen weet u zeker welke specialist u nodig heeft. Mocht u twijfelen, dan kunt u kijken op deze pagina. Mocht u er zelf niet uitkomen of twijfelt u of u met uw vraag bij Hikos terecht: neem dan contact met ons op. We kijken hoe we u verder kunnen helpen.

Dat kan. Het is handig om dan even contact met ons op te nemen, zodat we een afspraak kunnen inplannen bij dezelfde specialist. Op termijn hopen we aan te bieden, dat u dat zelf online kunt plannen.

We zullen specialismen blijven toevoegen. Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. U kunt ook de website in de gaten houden.

Privacy

Hikos heeft privacy hoog in het vaandel en doet er alles aan om uw gegevens te beschermen. Zie hiervoor ook de Privacyverklaring.

Kosten en betalen

Een digitale afspraak met een medisch specialist kost 69 euro. Tot en met 1 september bieden wij een afspraak aan tegen gereduceerd tarief: 35 euro per consult.

Voor een afspraak met een kinderfysiotherapeut betaalt u 29 euro. Tot en met 1 september bieden wij een afspraak aan tegen gereduceerd tarief: 15 euro per consult.

Tot en met 1 september 2020 zijn alle afspraken tegen het gereduceerde tarief te boeken. Mocht u daarna graag afspraken blijven inplannen, neem dan contact met ons op.

Momenteel hebben wij geen contracten met zorgverzekeraars. Wij hopen u in de toekomst wel aan te kunnen bieden dat u de afspraak vergoed krijgt.

Hikos woman phone window

Naar wie bent u op zoek?

Op de pagina met het overzicht van de specialisten vindt u alle specialismen die zijn aangesloten bij Hikos. Per klacht staat uitgelegd met welke specialist u een afspraak kunt inplannen. Mocht u er aan de hand van dit overzicht niet uitkomen of twijfelt u of u met uw vraag bij Hikos terecht kunt, neemt u dan contact met ons op.